• Home
  • Ticket Box
    • Kaarten bestellen
  • Artistiek
    • Artistieke Leiding
    • Interviews
    • THEMA
    • Audities
  • Leden
    • Smoelenboek
    • Repetities
    • Audities
    • Leden login
  • Geschiedenis vanaf 1979
    • Al ruim 30 jaar musical!
    • vanaf 2010
      • 2011 - Parade
      • 2010 - Hey Jude
    • 2000 - 2009
      • 2009 - Titanic
      • 2008 - Heel mijn Hart
      • 2007 - The Hired Man
      • 2006 - 3 Musketiers
      • 2005 - A Bohemian Rhapsody
      • 2004 - Jesus Christ Superstar (reprise)
      • 2003 - Jesus Christ Superstar
      • 2001 - Mack the Knife
      • 2000 - Little Shop of Horrors
    • 1990 - 1999
      • 1998 - Smike
      • 1997 - Scrooge
      • 1996 - The Baker's Wife
      • 1995 - South Pacific
      • 1993 - Camelot
      • 1992 - Madam Madam
      • 1991 - Engel van Amsterdam
      • 1990 - Sweeny Todd
    • 1979 - 1989
      • 1989 - My Fair Lady
      • 1987 - Les Miserables
      • 1986 - Anatevka
      • 1984 - Engel van Amsterdam
      • 1983 - Oliver
      • 1982 - De Ellendigen
      • 1981 - Smike
      • 1979 - Oliver
  • Nieuwsbrief inschrijven
  • Contact info & email
    • Stuur een bericht
    • Bestuur

Hey Jude (2010)

Hey Jude - Geweldige musical rond Beatles

Puur genieten was het tijdens de eigengemaakte musical 'Hey Jude' van Theatergroep Horizon. Regisseur Marc Smit heeft een prachtig verhaal geschreven rond de muziek van The Beatles. 'Hey Jude' zit vol vriendschappen, nieuwe uitdagingen, verdriet en goede acteurs.

Zuiver
Eigenlijk is Theatergroep Horizon een beetje amateur af. De vereniging heeft een aantal sterke zangers met zuivere en pure stemmen. Vooral Smidt, die de rol van Desmond speelt, valt op tijdens het lied 'Let it be'. Hij legt zoveel emotie in het nummer dat het voor het publiek even slikken is. Maar ook Koch, die Max, de vriend van Jude speelt, is een heerlijke losbol, die met zijn Rolling Stones T-shirt provoceert, maar ondertussen goed de titelsong zingt.

Nieuw leven
De musical vertelt het verhaal over de Britse Jude (van Akkeren), die zich begin jaren zestig niet zo op zijn gemak voelt in Engeland. Dus besluit hij naar Amerika te gaan om zijn vader te zoeken. Daar komt hij in een nieuw leven terecht.
Hij vindt niet alleen zijn beste vriend, maar wordt ook verliefd en volwassen. Het verhaal heeft wat weg van de musical Hair, maar krijgt door de muziek toch een heel ander gevoel met zich mee. Er is flink uitgepakt met de rekwisieten. In een van de eerste scènes zien we Jude met zijn vriendin op een oude motor. In Amerika rijden ze in een Kever, die daarna nog geregeld het toneel op wordt geduwd. Ook bevinden we ons in een handomdraai in een typisch Amerikaanse diner. De tafels worden even later als surfboard gebruikt. Van alles is mogelijk en dat maakt het ook zo vermakelijk.

Daarnaast is het spel goed. Alleen tegen het eind merk je dat de acteurs moe worden en wat schoonheidsfoutjes maken. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de leuke, afwisselende scènes en de bekende nummers van The Beatles, die ijzersterk worden gespeeld door de rockband STEED.

Nog 24, 25 en 26 juni te zien in De Vest. Dit wil je niet missen!

Marina de Haan

Bron: Noordhollands Dagblad 14-06-2010

Hey Jude in De Vest

Horizon vertolkte afgelopen vrijdag in een uitverkochte Vest de Beatles musical HEY JUDE. Het publiek genoot, en de spelers genoten. De musical maakte je, evenals de muziek van de Beatles, blij. Onder de zeer vakkundige begeleiding van de rockband STEED werden zelfs de meest gecompliceerde harmonieën niet geschuwd, en klokzuiver gezongen. De kleding, de entourage en het geheel bracht je terug in de eind zestiger, begin zeventiger jaren. Vietnam, oorlog en GIVE PEACE A CHANCE waren de thema's waarop de Beatles musical is gebaseerd. De vertalingen van Marc Smit, en dit is meestal het onderdeel waarop vele musicalvertalingen falen, waren perfect te noemen. De sfeer en de boodschap van de originele liedjes, waarvan vele nummer één hits zijn geworden, bleven bewaard.

Na afloop vroeg het publiek luidkeels om meer, en terecht, want het was een voorstelling om niet te vergeten... en ze kwamen terug om de laatste klanken van HEY JUDE, de welbekende Na Na Na's, samen met Jude (Dennis van Akkeren), en Max (Oscar Koch - met zijn Rolling Stone's T-shirt) en het publiek tot een muzikale climax te brengen. Horizon op zijn best.

Bron: Dorpsgenoten (De Egmonden) 30-06-2010

Reacties

+1

wat hebben we genoten we hopen dat we nog jaren van jullie spel zang te mogen genieten.
zondag 04 juli 2010 om 22:05
Antwoord
Naam *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Wij hebben afgelopen zaterdag GENOTEN!!Wat een fantastische voorstelling! heel professioneel en creatief. Goeie duidelijk verstaanbare stemmen,sprankelend en snel, echt goed! bedankt , volgende keer zijn wij er weer .
zondag 04 juli 2010 om 22:04
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Ik zou een heel verhaal kunnen schrijven met woorden als: super,top, bovengemiddeld, profs, trots, fan, oogstrelend, spetterend, stralend en nog veel meer..... .....alleen wil ik aan prachtige belevenissen geen woorden vuil maken, maar gewoon nagenieten.
zondag 04 juli 2010 om 22:03
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Ik wilde graag nog de complimenten sturen voor de afgelopen voorstelling in de Vest. Eerlijk gezegd, na de eerste helft vond ik het nog niet zo denderend. Leuke dingetjes, aardige stemmen... Maar de tweede helft is op professioneel niveau! Ik ben weggeblazen! De stemmen van Dennis, Diana en Oscar kleuren en klinken prachtig en goed verstaanbaar. Laat het gaan van Marco is buitengewoon bijzonder, wauw! De kleding is prachtig tot in de puntjes verzorgd. Lekkere band. En een geweldige typering door Alexander, tof! De beste speler van de show vond ik toch wel Carola... Maar dat is heel persoonlijk, hoor! ;o)
dinsdag 29 juni 2010 om 00:42
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Zaterdagmiddag (gisteren) geweest in de Vest. Enorme complimenten voor iedereen. Het was weer geweldig (net als vorig jaar)! Dank aan ons nichtje Martijntje (Honey Pie)dat we dit weer mochten beleven. Wat was je mooi en goed! Petje af voor Marc Smit. En het absolute hoogtepunt was Max: While my guitar. Kippenvel, tranen en groot respect! Go Max!
dinsdag 29 juni 2010 om 00:41
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Ik heb genoten van de musical hey jude. Het was erg leuk om al die bekende beatle nummers te horen in vertaling, vooral de vertaling van Let it be vond ik prachtig. Maar ook werd er een tijd neergezet die mij nog altijd bijzonder aanspreekt. Allereerst mijn complimenten aan Marc Smit als schrijver en regisseur, maar ook aan de acteurs die dit alles neerzetten. Geniet nog maar even na van jullie succes. Groet, Ineke.
dinsdag 29 juni 2010 om 00:40
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Gebeurt veel op het podium, iedereen heeft veel verschillende rollen dus moet enorm schakelen, knap vind ik dat. Leuke kleding en rekwisieten, prachtige Let it be door Marco gezongen, Oscar blinkt uit in spel, vreselijk grappige rol ook voor Pjotr, ik heb tweeenhalf uur lekker zitten genieten.
zondag 27 juni 2010 om 13:39
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Eerst in Cool gezien en gisteren in De Vest. We hebben geweldig genoten. De tweede keer zie je weer andere leuke dingen dan de eerste keer. Door iedereen super goed gezongen. Genoten! Speciaal van mijn broer en nicht. Top gedaan. Heel professioneel. Volgend jaar zitten we weer in de zaal.
zondag 27 juni 2010 om 13:38
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

vrijdag 11 juni heb ik de musical hey jude in heerhugowaard gezien. Ik wil mijn complimenten geven aan het hele team. Wat hebben jullie een geweldige produktie neergezet. Ik heb van het begin tot het eind genoten. Wat professioneel qua spel, kleding, muziek, dans. Alles klopte tot in het detail. Ik heb ook musicals gezien zoals sound of music, miss saigon, ciske de rat, jozef. Eigenlijk vond ik deze de beste. Hier heb ik meer van genoten, dan de vorige musicals. Bv de scene van julia met de handdoeken; ineens staat ze daar als bruid en zo zijn ze weer de handdoeken aan het opvouwen. zo zaten er heel veel geweldig vondsten in het stuk. je moet hem eigenlijk meer keer gaan zien om alles nog eens goed in je op je nemen. Dank jullie wel voor deze mooie voorstelling.
vrijdag 25 juni 2010 om 12:46
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
0

Hierbij wil ik jullie even complimenteren met het geweldige optreden van gisteravond in Cool, we hebben genoten, ik vond het er echt super professioneel aan toe gaan, en met name de mannelijke vocale erg goed! Ook de begeleiding van de band was super!! Ik twijfelde nog over mijn auditie voor komend jaar, maar ben na gisteravond overtuigd! Ik wens jullie voor de nog komende optredens, veel succes en plezier, geniet ervan!
vrijdag 25 juni 2010 om 12:46
Antwoord
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Annuleren
Volgende
1 2
Naam *
Code   
Voeg reactie toe
Volg ons op Twitter!
Horizon op Facebook!

Ereleden

Theo de Vré
Lucas Hikke
Wim Noteboom
Maria Overtoom
Marc Smit

Audities

De eerstvolgende auditierondes vinden plaats in november / december 2012 en hebben betrekking op de productie van het najaar 2013. Wil je op de leden-wachtlijst van Horizon en op de hoogte gehouden worden van de audities, vul dan hier het formulier in.

Uw voorkeursmusical

Welke musical zou u van Horizon willen zien?

Contact info

Theatergroep Horizon

P/A
Boonakkersteeg 5 B
1935 BK, Egmond Binnen

E. verstuur een bericht